Co si obléknout na pohovor, aneb na prvním dojmu záleží

Co si obléknout na pohovor, aneb na prvním dojmu záleží

Rozhodli jste se udělat změnu, a to konkrétně změnu pracovní? Než si budete moct zabalit věci do nového zaměstnání, čeká vás jeden důležitý krok, a sice pohovor. A jelikož na prvním dojmu záleží, vyhněte se oblékání, které nepůsobí zrovna dobře. Dejte si tu nejlepší košili, vyhněte se výstřihům, pořiďte si novou koženou peněženku říkající o vás jen to nejlepší a teprve poté vyrazte. Samozřejmě takových pravidel či věcí, co všechno si na pohovor obléknout a co ne, to si pojďme rozebrat trochu podrobněji.

Informujte se o kultuře firmy

Jak udělat na pohovoru nejlepší dojem? Tak, že se dopředu do firmě a její kultuře informujete. Kostýmky na pohovoru udělají sice dojem, ale pokud se v dané firmě spoléhá spíše na ležérnost než na eleganci, dojem se nemusí udělat tak velký, jak si od zvoleného outfitu vlastně přejete. 

V případě, že se budete dopředu informovat o kultuře firmy a o tom, co konkrétně preferuje, můžete tak zvolit oblečení, které ve firmě panuje především. Trefíte se do vkusu, uděláte dojem, navíc do firmy nepůjdete s tím, že o ní nevíte vůbec nic. 

I přes navnímání firemní kultury pamatujte na to, že se v oblečení musíte vždycky cítit hlavně pohodlně a že oblečení musí vyjadřovat vaši osobnost. Nehrajte si na něco, co nejste, na tom byste mohli velmi rychle vyhořet.

Seznamte se s dress cody

Pokud jste zjistili, že se ve firmě pracuje s konkrétním dress codem, zjistěte si dopředu, co konkrétěn daný dress code vlastně symbolizuje. Business formal je spíše vhodný pro pozice jako jsou ředitel, vedoucí pozice ve společnostech nebo manažerské pozice ve finančnictví. Business casual je zase typický pro korporáty a taky pro úřednické pozice. Smart casual se velmi často nosí v digitálních agenturách a také ve firmách zaměřených na zákaznickou podporu.