Mobilní aplikace jsou skvělým marketingovým nástrojem. Přistupujte k nim však s opatrností

Mobilní aplikace jsou skvělým marketingovým nástrojem. Přistupujte k nim však s opatrností

V posledních letech vzrostla popularita především mobilním aplikacím, které jsou stahovány do mobilních telefonů prakticky denně. To prokazují i nedávné statistiky, které říkají, že jenom v App Storu se během minuty stahuje i několik desítek tisíc aplikací. Zatímco některé mají jenom krátit čas, jiné jsou velice praktické a usnadňují nám každodenní život. Není pochyb ani o tom, že mobilní aplikace na míru jsou skvělým marketingovým nástrojem, který nejedna firma může využít ve svůj prospěch. Ostatně nejen firmy mohou využívat moc mobilních aplikací. Dnes mohou mobilní aplikace sloužit také obcím, městům, muzeím, festivalům nebo restauracím a hotelům. 

I když se však mobilní aplikace jeví jako skvělý marketingový nástroj, čímž ostatně jsou, je třeba k nim přistupovat opatrně. I v tomto případě platí, že je dobré důvěřovat, ale prověřovat. Uživatelé si musí uvědomit, že stejně jako jsou aplikace stahované do počítačů původcem virů, stejně tomu může být i v případě mobilních aplikací. 

Mějte instalovaný antivirus

Jedním způsobem, jak svůj telefon nebo tablet ochránit před potencionální hrozbou, je investovat do antiviru, tedy do antivirového programu. Ten je samozřejmě dostupný i zdarma. Antivirový program umí ochránit zařízení před viry, které by chtěly napadnout dané zařízení skrze aplikaci nebo jiný stahovaný soubor. 

V současné době existuje celá řada antivirů pro mobilní telefony, stačí si vybrat z široké nabídky. Vybírejte v tomto případě podle referencí, ty vám hodně prozradí. 

Pozor na skryté platby

U českých aplikací se s tím nesetkáte, ale v případě stahování zahraničních aplikací si dejte pozor na takzvané skryté platby, díky kterým by byl nákup příliš drahý. Platby jsou skryté a většinou jsou v podobě pravidelného měsíčního poplatku, který se vám pravidelně strhává z karty skrze nějakou platební bránu.