Recenze na internetu, hodnocení firem a firemní zkušenosti jsou pro firmy i drobné podnikatele důležitým marketingovým nástrojem. Kdokoliv má možnost váš produkt a služby vychválit, ale také zkritizovat, a to i neoprávněně. Je proto velice důležité umět s tímto druhem zpětné vazby správně pracovat a udržet si dobrou reputaci.
Recenze umožní zlepšit kvalitu
Hodnocení firem na internetu pro vás může být velice užitečné. Možná si myslíte, že máte vše od přijetí objednávky až po odeslání produktu nebo poskytnutí služby pod kontrolou. Stává se ale, že díky drobnému detailu nesplníte očekávání zákazníků. Díky recenzím se o něm dozvíte a máte ho příležitost napravit. Proto je třeba zákazníky k hodnocení aktivně vybízet.
Pozitivní hodnocení vám zajistí náskok před konkurencí
Velká část lidí se dnes již nespokojí s pouhým ohodnocením produktů a služeb ve formě zpětné vazby. Naopak, než vůbec daný produkt nebo službu zakoupí, najdou si na internetu hodnocení zákazníků a podle toho se pak rozhodnou, ve kterém hotelu se ubytují nebo do které restaurace půjdou na večeři. Pokud má vaše podnikání vysoké hodnocení a kladné komentáře, je to pro vás výhoda před konkurencí.
Jelikož je nemožné zcela uspokojit všechny zákazníky, dočkáte se někdy i velmi kritických komentářů. Pokud se zakládají na pravdě, vezměte si z toho poučení a postarejte se o nápravu. Je třeba si uvědomit, že kritika vychází ze subjektivních pocitů a očekávání každého zákazníka. Pokud už tedy dojde k pochybení, jeden zákazník ho třeba jen letmo zmíní, zatímco jiný ho nemilosrdně zkritizuje.
Recenze jsou vaší vizitkou
Online hodnocení je dnes nedílnou součástí podnikání a přispívá k vaši reputaci. Množství a kvalita recenzí může ovlivnit pozici ve výsledcích vyhledávání na internetu. Nejde ale jen o vás. Pro stávající i potenciální zákazníky je důležité vědět, že vám záleží na jejich zpětné vazbě a že jste ochotní služby neustále zlepšovat. Pokud je toto filozofie vašeho podnikání, recenze pro vás budou užitečný nástroj.